مقایسه شاهین و دنا؛ پیروز میدان کدام است؟

آپشنها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود عقب، آینه برقی. آپشنها: صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، آینه برقی به همراه گرمکن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سانروف برقی. فیدلیتی پرایم دارای مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی است همچنین میتوان به سیستم تعلیق مکفرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره کرد. آپشنها: آینه برقی، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم اخطار دهی خرابی موتور، کامپیوتر سفر. شرکت بهمن موتور، نسخه جدید و ارتقا یافته فیدلیتی پرایم را با نام فیدلیتی نیوپرایم را پس از نسخههای پرایم و پرستیژ معرفی کرد. این جعبه دنده که توسط شرکت هیوندای ساخته شده و عموما در خودروهای این کمپانی به کار میرود تفاوت چندانی با تیپ ترونیکهای S ندارد و تنها ممکن است در آنها اهرم تعویض دنده در میانه کنسول به شکل دسته دنده تعبیه شود و شاهد شیفتر فرمان در آنها نباشیم. این مهم آزاد شدن اهرم دنده در خودروهای قدیمیتر مجهز به اهرم دنده مکانیکی (سیمی یا اهرمی) را به هنگام حرکت مجدد نیز بسیار سادهتر میکند. گیربکس اتوماتیک از سنسورهای الکترونیکی برای بررسی سرعت خودرو و تعویض دندهها استفاده میکند. همچنین، اگر قصد خرید این خودرو را دارید، با رفتن به صفحه خرید برلیانس H220 در سایت دیوار از جدیدترین قیمتهای این اتومات ارزان و خوشقیمت مطلع شوید.

خودرو دیگنیتی

​.


همچنین، کابین آن از کیفیت ساخت بالایی برخوردار نیست. همچنین، رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک نیز قیمتی در حدود ۵۷۰ میلیون تومان دارد. کوئیک پلاس نسبت به نمونههای معمولی با تفاوتهای زیادی همراه شده و آپشنهای بسیار جذابی مانند کروز کنترل را نیز در آن شاهد هستیم. این خودرو که توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد. پژو پارس در طول سالهای عمر خود با تغییرات بسیار زیادی همراه شده و مدلهای مختلفی از آن را در بازار شاهد بودهایم. بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی را در دستور کار خود قرار داد که در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراساوور سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 قرار خواهد گرفت. پورشه امتیاز استفاده از این سیستم را به برخی خودروسازان مانند فولکس واگن و آئودی فروخته است. بر اساس دادههای موجود در آگهیهای دیوار قیمت یک دستگاه ساینا اتوماتیک در بازار کشور در بازه قیمتی ۱۷۰ میلیون تومان تا ۲۶۰ میلیون تومان قرار دارد که این قیمت بر اساس سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت فنی متغیر است.  &;​&;​​​.


بررسی فیدلیتی پرستیژ بهمن (FIDELITY PRESTIGE) - bama.ir دادههای دیوار نشان میدهد که قیمت یک دستگاه دانگ فنگ کراس صفر در بازار کشور، هم اکنون در حدود ۴۵۴ میلیون تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید به صفحه بررسی مشخصات فنی دانگ فنگ کراس مراجعه کنید. اگر علاقهمند به خرید این خودرو هستید، همین الان میتوانید به صفحه خرید دانگ فنگ کراس در دیوار مراجعه کنید و آگهیهای این خودرو را مشاهده کنید. آپشنها و برخی از مشخصات فنی ساینا اتوماتیک: ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمهای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، بلوتوث، مسیریاب، کروز کنترل. سایپا برای این خودرو از یک موتور یکونیم لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر استفاده کرده است. اینگونه است که خودرو میتواند در مسیرهایی با شیب زیاد رو به بالا صعود کند. دو نوع اصلی گیربکس بکار رفته در خودروها از نوع دستی و اتوماتیک است. در این مطلب بین دو سدان سطح بالای بازار کشورمان یعنی تارا و شاهین مقایسه کاملی از طراحی آپشنها گرفته تا پیشرانه و تجربهٔ رانندگی خواهیم داشت. هماهنگی پیشرانه و جعبع دنده این خودرو بسیار خوب است. از معایب این خودرو همانطور که گفتیم شباهت آن به تیبا و کیفیت ساخت نه چندان بالای آن است.


تارا برخلاف دنا از پلتفرم مدرنتر پژو ۳۰۱ استفاده میکند و بنابراین درمجموع خودروی بهروزتری است. این ماشین مجهز به یک گیربکس اتومات ۴ دنده ساخت ژاپن است که عملکرد نسبتا مطلوبی را ارائه میکند. یکی از مهمترین دلایلی که افراد را به خریدن خودروهای دنده اتوماتیک ترغیب میکند خلاص شدن از تعویض دندههای مکرر و فشردن پیاپی پدال کلاچ است. این مدل از برلیانس نیز همانند ازجمله ماشینهای دنده اتوماتیک ارزان است؛ با این تفاوت که یک خودروی سدان است. خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیبدار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان -اسپرت به چشم میخورد. با توجه به آنچه در مقایسه شاهین و دنا گفته شد میتوان گفت که طراحی نسبتا اسپرت دناپلاس در کنار موتور تنفس طبیعی آن که قویتر از موتور شاهین است و در طول زمان استهلاک کمتری دارد، از مزیتهای دناپلاس نسبت به شاهین محسوب میشوند. بررسی فنی تارا و ۲۰۷ نشان میدهد، موتور تارا اتوماتیک بازدهی و عملکرد بهتری دارد. گیربکس پژو پارس اتوماتیک یک گیربکس است که عملکرد قابل قبولی دارد. بنابراین سایپا شاهین طراحی ظاهری بهتری دارد و ماشین زیباتری به حساب میآید.