تاسیسات ساختمان چیست و شامل چه مواردی می شود؟

امکان مقایسه تلویزیون ها با یکدیگر فراهم شده است و علاوه بر نمایش ارزانترین و بهترین فروشندگان، میتوانید سوالات احتمالی خود را هنگام خرید تلویزیون جدید در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید. صنعت تلویزیون همیشه در حال رشد است و اصطلاحات تخصصی جدیدی را نیز همراه خود میآورد. در ساختمان های قدیمی تر این سیم کشی از درون لوله هم عبور داده نمی شد و سیم های نول و از در کنار یکدیگر قرار می گرفتند و با استفاده از میخچه هایی بر روی دیوار و دور تا دور ساختمان نصب می گشتند. چرا که اختلال در هر یک از اجزای این تاسیسات، ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و ساکنان را با خطرات جدی روبه رو کند. بنابراین توصیه میشود هنگام ساخت و ساز و یا بازسازی ساختمان، در بخش تاسیسات هزینه و زمان لازم صرف شود تا علاوه بر کاهش هزینههای مجدد بازسازی، خطرات احتمالی کاهش پیدا کند. و میتواند به تأمین امنیت و بهرهوری در مصرف انرژی کمک کند.

تعمیر لوازم خانگی

​​​​.

ولی در هر دو صورت باید موارد زیر رعایت شود. به طور کلی باید گفت سیم کشی روکار برای ادارات و محیط های صنعتی بهترین روش سیم کشی بوده و برای ساختمان ها، منازل و دیگر محیط ها که زیبایی و امنیت اهمیت بسیاری دارد روش توکار بهترین گزینه می باشد. این نقشه شامل ابعاد مکان های مختلفی می شود که نیاز به برق دارند، از جمله اتاق ها، حمام ها شارژ گاز یخچال در کرج – فنستا و آشپزخانه هستند. در ابتدا باید گفت که برای اجرای برق کشی یک ساختمان در ابتدا نیاز به طراحی نقشه ای جهت سیم کشی های مختلف می باشد و در این طراحی ها با توجه به نوع پروژه باید نوع سیم کشی نیز انتخاب گردد و ابزار و وسایل مورد نیاز آن محاسبه و خریداری گردند. برای انجام این کار پس از کشیدن طرح و نقشه ساختمان و دانستن محل ها سیم کشی و جای دقیق کلید و پریزها، باید سیم ها را از درون لوله های برق عبور داده و بر روی گچ دیوار نصب گردند. ​​&;&; .

تاسیسات ساختمان

سیمکشی روکار به نوعی از سیمکشی گفته میشود که سیمها از روی گچ دیوار و به صورت آزاد از داخل لولهها و داکت ها عبور داده میشوند و تمامی این سیمها قابل مشاهده هستند و در صورت بروز هرگونه آسیب و خسارتی به راحتی میتوان محل آن را پیدا کرد. سیم کشی با جعبه تقسیم: در سال های گذشته این روش بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و در آن سیم کشی در قسمت بالایی دیوار اجرا می گردد و از طریق یک مجرای مخصوص به شکل افقی عبور داده می شود. این نرم افزارها، امکاناتی مانند مدیریت و مدل سازی سیم کشی، تمامیت اطلاعات و هماهنگی با سایر اجزای ساختمان را فراهم میکنند. هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با آهن وب سایت خود باشید. استفاده از این روش باعث می شود تا در صورتی که در هر یک از نقاط ساختمان مشکلی به وجود آید بتوان در فیوز برق مستقیما به سراغ سیم کشی همان منطقه رفت و عیب یابی بسیار راحت تر صورت می گیرد.

ضمن نصب سیم ها، حتماً از حفاظتهای برقی استفاده کنید.

یکی از رایج ترین سیستم ها برای اطفا حریق در ساختمان ها به صورت ترکیبی از سیستم خشک و تر است. این کار هنوز هم در بسیاری از ساختمان های صنعتی و اداری و همینطور ساختمان هایی که بنایی قدیمی دارند انجام می گیرد. در گذشته، روش های سنتی و قدیمی برای سیم کشی استفاده میشد، اما با پیشرفت تکنولوژی، روش های جدید و حرفه ای برای سیم کشی ساختمان معرفی شدند. به تدریج لوله های پلیمری جایگزین لوله های قدیمی می شوند. البته نوع سوپر پایپ از این لوله ها نیز وجود دارد که با عنوان لوله پنج لایه به فروش می رسد. در انتخاب سیم ها و مصالح برقی، حتماً از مصالح با کیفیت بالا استفاده کنید. ضمن نصب سیم ها، حتماً از حفاظتهای برقی استفاده کنید. یک جعبه تقسیم در نقاط مشخص شده که استاندارد آن 30 سانتی متری کلید و پریزها می باشد بر روی دیوار نصب شده و انشعابات مختلف درون این جعبه تقسیم صورت می گیرد. چرا که پایه و اصل اولیه برای کار یک بنا است.