آشنایی با بهترین توزیعهای لینوکس در سال 2024 ابر دراک

فهرست مطالب

به همین دلیل این توزیع بهترین سیستمعاملی است که محققان و مختصصان امنیت سایبری میتوانند به عنوان سیستمعامل اصلی خود از آن روی کامپیوترهای شخصی و لپتاپ استفاده کنند. گفتنی است که ویندوز از ساز و کار «» (مخفف ) برای کنترل دسترسیهای کاربران استفاده میکند، اما این سیستم به اندازه دامنه چیست ؟ کاربرد های دامنه لینوکس کارآمد نیست. البته میتوانید با تکمیل مسیر یادگیری دوره های لینوکس، به عنوان استاد و مربی این سیستم عامل هم کار کنید. اگر قصد دارید دانش خود را تکمیل کنید، دوره سطح متوسط لینوکس یعنی را انتخاب کنید. هنگام روشن کردن سیستم یا ریستارت این قابلیت در اختیار شماست تا ویندوز مورد نظر را انتخاب کنید. سیستم ، سیستم را مقداردهی اولیه میکند تا بتواند فرآیندهای مختلف را اجرا کند. بعد از دانلود لینوکس میتوان با روشهای مختلفی لینوکس را به صورت آزمایشی روی ماشین مجازی یا با استفاده از فلش (بدون نصب کردن) اجرا کرد.  ​​​ ​​.

لینوکس مقدماتی

سریعترین و آسانترین روش، استفاده از یک حافظه فلش است. سیستم عاملی برای کامپیتورهای شخصی و حرفهای: لینوکس همچنین یک سیستم عامل متن باز و آزاد برای سیستمهای شخصی است که ظرفیتهای کار با کامپیوتر را افزایش میدهد. گنو لینوکس پروژه ای بود که حاصل همکاری ریچارد استالمن، بنیانگذار بنیاد نرمافزار آزاد و لینوس توروالدز، برنامه نویس و ارائه دهنده سیستم عامل متن باز لینوکس بود. اما بهطور معمول این نام به سیستمعاملهایی که از ترکیب لینوکس (به عنوان هسته سیستمعامل) با نرمافزارهای آزاد و متنباز بدست میآیند، اطلاق میشود. به همین دلیل برای ایجاد تغییر در سیستم، ممکن است با عدم سازگاری برخی از سختافزارها با سیستم عامل خود روبرو شوید. لطفاً توجه داشته باشید که این مزایا و معایب ممکن است بسته به نیازهای خاص شما تغییر کنند. ارزان یا گران بودن یک سرویس یا محصول هم، با توجه به مزنه کل بازار به دست میآید؛ اما یادتان باشد که جدا از قیمت مناسب، هاست باید بتواند نیازهای سایتتان را بهخوبی پوشش دهد. سپس روی پارتیشن دلخواهی که قصد دارید فضای مورد نیاز را از آن جدا کنید (پارتیشن انتخابی باید از نوع باشد) راست کلیک کرده و گزینه را انتخاب کنید. شما بهراحتی نمیتوانید برنامههای موردنیاز خود را در لینوکس پیدا کنید.

توجه: بهتر است همیشه با انتشار هر نسخه جدید، اوبونتو لینوکس خود را بهروز کنید. اگر میخواهید در کلاسهای آموزش لینوکس شرکت کنید، باید بدانید که دوره آموزشی لینوکس مراحل مختلفی دارد و میتوانید سطح مبتدی را انتخاب کنید و یا از ابتدا در کلاسهای جامع شرکت کنید. دوره آموزش لینوکس جامع شامل تمام مواردی است که برای کار بهعنوان یک کارشناس لینوکس نیاز دارید. دوره آموزش مقدماتی لینوکس (1) را میتوان بهعنوان مدرک سطح ابتدایی (-) ورود به حوزه لینوکس دانست. البته باید بگوییم که معمولا در آموزش سرور لینوکس دوره و با هم ترکیب و بهعنوان یک دوره در نظر گرفته میشوند. در هم برای مدیریت فایلها از برنامه استفاده نمیشود بلکه از برنامه برای مدیریت فایلها استفاده میشود. روش اول: اجرای فایل با استفاده از دستور میباشد. در آموزش مقدماتی لینوکس، با تاریخچه آن آشنا شده و روش نصب آن را یادمیگیرید.

کارشناس سرویسهای لینوکس کسی است که اطلاعات کافی در خصوص مواردی همچون سیستم عامل لینوکس، رفع مشکلات امنیتی سیستم لینوکس، پشتیبانی آن، رفع خطاها، طراحی، پیادهسازی و نگهداری سیستمها و عیبیابی آن دارد. هرگاه سخن از امنیت سیستم عامل به میان میآید، نام لینوکس با اختلاف در صدر سیستم عامل ها قرار میگیرد، به گونهای که بسیاری از ابرکامپیوترها و سیستمهای سطح سرور از این سیستم عامل استفاده میکنند. پس از اتمام دوره، شما اطلاعات کاملی در مورد لینوکس و معماری و توزیع های آن خواهید داشت و قادر به استفاده از آن خواهید بود. با این حال تا زمانی که توروالدز به دنبال جایگزینی برای بود، کار روی گنو به پایان نرسیده بود و او را بر آن داشت تا یک هسته سیستم عامل جایگزین به نام لینوکس را طراحی نماید. معمولا هم تولیدکنندگان سختافزار، در حال نوشتن درایورها برای ویندوز هستند و درایورهای لینوکس در همه مارکها نوشته نمیشود.